tisdag 31 januari 2012

Imorgon är en annan dag

I dag är sista dagen vi har samma hyresvärd i huset där jag bor. Inte mycket har vi fått veta om de nya ägarna. Känns som att frågetecknen hopar sig fast man försöker att vifta bort dem så där lite lagom.

Vad ska de göra med huset?
Ska det renoveras? I såfall när och hur? Kan man bo kvar?
Hur blir det med hyran? Jag vet inte ens vad jag ska betala nästa månad...

Känns lite både och...men det blir säkert bra, det är ju trots allt för litet här iallafall.


Långnäs skol- och byahus, senare baptistförsamlingens lokal Betel. Foto Adolf Hjort.

Skolbyggnaden som värmdes upp med en gjutjärnskamin bestod av ett rum och en kammare. Kaminen fick barnen turas om att sköta och elda i. Tänk, där bor jag nu! Jag som också varit "fröken" :)

1 kommentar:

  1. Känsla av ovisshet är inte alls ngn bra känsla. Jag hoppas att det blir superbra för dig, även om du måste flytta.
    Kram

    SvaraRadera