tisdag 23 november 2010

Nystart

Oj det här går ju inget vidare! Ett inlägg i kvartalet, eller?

Jag vet att det finns de som har hittat mig och troget väntar på att jag ska börja blogga igen, och det ska jag - känns som om tiden är inne nu!


Dagarna snurrar på och vi med dem, tänk att det snart är första advent! Har köpt två nya vita stjärnor som jag ska hänga upp i vardagsrumsfönstren och i lördags inhandlade jag och dottern en halvtaskig plastgran för tvåhundra spänn. Och? Jag som har varit en julfanatiker hela mitt liv har plötsligt blivit rätt så ...obrydd... Visst, ingenting går väl upp mot att känna doften av nyhuggen gran som sprider sig i hela huset, men är det verkligen hela världen?! Det är lätt att bli övernostalgisk! "Ta vad du vill" sa min älskade mamma när jag och barnen med tindrande ögon plockade i stora jullådan hemma hos henne. Det blev några kulor jag haft i min egen lilla gran när jag var liten, kanske inte de vackraste men ja, ni vet, det var ju just det där med nostalgin...


För mig var det som en dröm att ha en egen liten julgran i rummet, ligga kvar i sängen och vakna till mammas "Ska jag tända granen?"

6 kommentarer:

  1. Jag är här och väntar och undrar så hur du mår..vet ju inte alls vad som plötsligt hände men det kändes så sorgligt...Hoppas att du får en fin advent..Kram från Fare

    SvaraRadera
  2. Hej Maria! Stod här i mitt kök och tänkte plötsligt på dig, så jag kikade in på din sida. De märks på ditt sätt att skriva att det börjar ljusna lite... Kan det stämma tro? Hoppas vi får höra mer från dig. När du vill, orkar och kan. Ha en fin fortsatt vecka.
    Hej från Maja

    SvaraRadera
  3. Kikar in för att önska en mysig 2 advent..Kram Susanne

    SvaraRadera
  4. hej Maria!
    Jag tänker minsann på dig ganska ofta och känner mig lite dum att tiden bara gått utan att jag hört av mig. Den här hösten har varit extrem. Vi som ofta brukar bjuda på middag och så har knappt orkat med det den här hösten. Och C från Måttsund har jag inte träffat sedan i jan/feb i år, snart ett år sedan!! men de ska komma till oss på söndag. Hoppas att livet ljusnar och att det går bra att ro båten på egen hand. Jag vill gärna att vi ses om vi lyckas få till det! KRAM!
    PS: Ska ordna in dig på min blogglista, så att jag ser om och när du skriver här DS

    SvaraRadera
  5. sänder dig en varm tanke och en jätte kram...Susanne

    SvaraRadera
  6. Ville bara kika in för att önska en god fortsättning i snö yran..En varm tanke med massa kramar kommer med släde från Fare... Hoppas så att du snart är tillbaka...

    SvaraRadera