torsdag 9 februari 2012

På laddning

Den här tiden på året är det nära till hands att man bara vill krypa ihop inomhus och gå i ide tills våren kommer. Mörkt, kallt, snö. Nu har det iallafall börjat ljusna om mornarna och håller i sig ända till klockan fyra. Det kommer en vår, det gäller bara att härda ut! Själv försöker jag hitta små stunder i vardagen, där jag kan hämta energi och varva ner. Allt är ju inte begravt i snö.... 
Idag blev det i form av träning med en kompis efter jobbet. Kändes som en sån där mellandag, inte lika bra som sist, men det dög. Bäst är nog ändå att sitta i bastun en stund efteråt, bli mjuk och varm i lederna och bara ta in kvinnosorlet runt omkring en: "Har ni sett Vetenskapens värld? Det var helt fantastiskt!", " Det kan då aldrig vara bra det där med vinterbad, det måste ligga i generna", "Förra året var det ju en som dog i en bastutävling, det har ni väl hört? Ja det är ju ingen fara i den här värmen", "Nä nu är det väl bäst jag går ut innan jag får en hjärtinfarkt".

Så. Nu har jag laddat batterierna för denna gång.

2 kommentarer:

  1. Man kan ju se det så att man ligger på laddning nu. Eller så laddas man hela våren och sommaren för att klara hösten och vintern och nu, precis nu så håller laddningen på att ta slut. Måste klara de sista veckorna innan vårvintern kommer och börjar ladda en på nytt. Kanske!

    SvaraRadera
  2. Här har det blivit ljusare, äntligen. Solen värmde våra kalla och glåmiga ansikten idag. En varm, go sol. Massor av D-vitamin. Härligt! :)

    Ha det bra du där uppe i norr, hoppas du också får lite sol :)
    En fin vecka önskar jag dig /maja

    SvaraRadera