måndag 12 september 2011

Den som tar, den har...

...förrådet fullt? Det är ingen nyhet direkt att jag har en förkärlek för gamla grejer, - skrot enligt vissa, fynd enligt andra, (inklusive mig själv). Det här bordet norpade jag hem från soptippen en gång. (Nej man får inte ta grejer, så det gäller att fråga innan sakerna slängs. Ok, jag gör inte alltid så heller..!)

Sen dess har bordet bara stått, mest i förrådet, och det är ju ganska dumt för det är ju egentligen jättesött! Dumt nog hade jag det stående ute för något år sedan och då for bordsskivan väldigt illa. Den är nu sprucken och ganska stickig och bordet har blivit ganska rangligt. Men med lite trälim och nya skruvar ska det nog kunna stå ordentligt på benen igen ;). Nu funderar jag bara på vad jag ska göra åt färgen...Är lite sugen på att måla det riktigt blanksvart, eller något helt annat, knallrött kanske?


Det är alltid kul att hitta en namnteckning, signatur eller liknande som säger något om möbeln eller dess ägare. Här verkar ursprungspriset ha legat på 32,50 :-.

2 kommentarer:

  1. Rar modell! Påminner om ett som jag ärvt av farmor och farfar, men det har en låda också.

    SvaraRadera
  2. Åh så fint! Såg direkt att det skulle bli superfint med äggoljetempera oxidsvart, den är så vacker den kulören och jag är säker på att det lilla bordet skulle bli jättefin med den sidenmatta ytan som temperan ger.
    Önskar att jag bodde närmare dig så kunde jag komma och visa! :)

    Ha det gott! /Maja

    SvaraRadera